Google Website Translator Gadget

måndag 1 oktober 2012

Ring.... om ni hinner...!?


Finns det något värre än kontraproduktiva chefer som bara måste göra förändringar.... what so ever. För att visa att dom finns och har något viktigt att göra. Chefen för P1 på Sveriges Radio Cecilia Bodström kan vara en av dem..!?

Ett av dom mest omtyckta programmen i P1 är antagligen "Ring P1". Jag har ofta tyckt, att programmet t.o.m. borde vara längre än 40 min. Kanske 50 min i alla fall...!? Vad gör då vän av förändringar..? Jo, någon kommer på den idiotiska idén att istället förkorta programmet till 30 min. Bara för att fylla den tiden med den mer eller mindre meningslösa "Tidningkrönikan" och någon slags populistisk blogg och twitter-analys. "Måste hänga med i tidsandan".... tänkte säkert någon på SR..!? Trams !

Tidningskrönikan har för länge sedan spelat ut sin roll. Att varje dag få reda på vad politiskt fixerade chefredaktörer tycker om sina partimotståndare, det är fruktansvärt tjatigt och förutsägbart. Meningslöst helt enkelt. Och.... 5 min blogg och twitter-åsikter vad ska det fylla för funktion. Bättre att läsa dom själva på nätet, om man är intresserad. Jag bloggar som ni ser själva, men jag och alla andra behöver inte SR som någon slags summarisk annonstavla för bloggar som NI har valt ut.

Nej, nu ska Ring P1 bli ett program som programledaren ska stressa sig igenom. Hela tiden måste avbryta och säga..... att fler står på kö, så... "nu måste ni lägga på".... genast. Kom till sans och omvärdera den här galna idén med att förkorta programmet. Förläng det istället ! Dom där 15 min innan (förut !) var ju ändå bara repriser fr. tidigare på morgonen. Säkert 75% hade redan hört dom, så den tiden skulle passa bra till att förlänga Ring P1...... istället. Tänk om ! SR har säkert någon adekvat bortförklaring (som vanligt) tyvärr..!? För....att erkänna ett misstag.... ja, det är uppenbarligen mycket svårare...än att ogenomtänkt bara ändra i programlistan med ett pennsträck.

Inga kommentarer: