Google Website Translator Gadget

torsdag 19 januari 2012

Tror du på Gud ..... eller på Facebook ?

Att kritisera Facebook...det verkar nu nästan vara som att svära i kyrkan.... när man tillhör församlingen. Allt som börjar växa mot himlen, är jag väldigt tveksam till. Kommersiella företag och politiska org. börjar nu att infiltrera FB med sina egna verksamheter och åsikter. Det som från början var tänkt som en social kontakt-portal för ”vanligt folk”, blir nu mer och mer en centraliserad och mentalt indoktrinerande kanal för ekonomiska och maktpolitiska intressen. Se jämförelsevis t.ex. hur elektronikvärlden nu anpassar alla sina prod. till Iphone. Snart så köper väl Apple upp FB också. Då blir enfaldigheten total.

Eller..... du kanske istället tror på.....socialdemokraterna ? Åtminstone får man intrycket i media, av att det måste vara något gudomligt över det partiet. Det verkar nu vara det enda man pratar om i tv, radio och tidningar...!?? Jag vet inte, om jag har missat någonting, men var det dom som vann valet nu senast...eller ? För... det är ju bara deras budgetar och interna debatter och bråk som analyseras och diskuteras i media numera. Och nu efter helgerna så har tydligen Messias själv (Juholt) stigit ner från landet Tystnaden igen. Tänk, att vi har klarat oss i flera veckor utan att dagligen matas med denna mediala urvattnade soppa. Kan någon förstå, varför media har fått Juholt på hjärnan ? Dom har ju blivit helt tokiga ! 

Jaa, en sak är säker och det är, att jag inte tror på .... media. Speciellt inte på Staffan Sonning, ek. reporter på Sveriges Radio. Själv tror han inte på någonting alls. Inte på framtiden i europa i alla fall. Någon mer svartsynt människa har jag aldrig lyssnat till tidigare. Ordet "positivt" kan han inte ens stava till.

Men, jag tror i alla fall på drottning Silvia. Åtminstone mer än på TV4 som igår ånyo försökte gräva vidare i hennes fars historia i det nazistiska Tyskland. Man hade åkt snålskjuts på hennes "egen" utredning och ändå så blev deras nya undersökning ett stort fiasko. Ännu ett helt meningslöst program från den kanalen. Det enda dom kom fram till, var att dom inte ens kunde verifiera sina egna förutfattade åsikter i frågan. TV4 ....??! Jag tror mer på Gud... än på dom. 

Inga kommentarer: