Google Website Translator Gadget

söndag 13 november 2011

Välkommen hösten ...!??

Det verkar som om den förstenade flickan på bilden säger så ...!? Jag tror inte, att jag håller med, för man vet ju vad som kommer efteråt. Så här ser det emellertid ut just nu hemma hos mig. Jag tog bilden idag faktiskt under en liten promenad i höstkylan.

Borta på torget så mötte jag Marika Lagercrantz .... ja, ni vet...skådespelaren från t.ex. "Med lust och fägring stor". Hon stod och sjöng lite för sig själv, innan jag upptäckte, att hon stod och väntade på ett par strax intill. Vet inte om hon hade gjort någon operation, för hon gick med två kryckor. Men hur eller hur, hon såg i alla fall lycklig och glad ut. Kanske glad över brorsan David's framgångar som spökskrivare åt Zlatan i hans nya bok..!? Vad vet jag ? Jag hade faktiskt lust att göra ett närmande och fråga, men .... i ärlighetens namn.... kanske för en annan orsak...!?! Hmmm....lust och fägring stor .....

På vägen hem så gick jag förbi en loppmarknad, där en fotbollsklubb sålde allt möjligt från barnkläder till TV-apparater. Frusna barn stod i kylan och försökte kränga prylar till fyndpriser. Det lustiga är, att även om man har det mesta man behöver, så fastnar man alltid på sådana där loppmarknader. Den här gången så slapp jag emellertid att behöva släpa hem ännu en pryl till samlingen. Tack för den !

Inga kommentarer: