Google Website Translator Gadget

torsdag 13 oktober 2011

... och jag som aldrig förstod

Jaa, tänk så fel man kan ha och så fel jag har haft genom alla år. Jag .... som trodde, att meningen med livet ev. var, att få skratta och må bra, äta och dricka gott, resa och se sig om i världen, kultur och nöjen, arbete och intressen,  naturen, barn, motion och sport, böcker, konst, musik och teater, humor, kanske en ostsmörgås och en kopp te på kvällen..... vad vet jag ..!??

Men, efter vad jag nu har förstått, så måste ju meningen med livet helt enkelt vara .....POLITIK ! Helst partipolitik förstås. Det är ju det som verkligen är essensen i vårt korta liv på den här planeten. Allt det där andra ... det är väl mest bara primitivt tidsfördriv och ytligt utanpåverk, när man tillfälligt kopplar av lite från det där VIKTIGA som egentligen borde fylla alla våra vakna dagar. Från ungdom till dödagar.

Tänk .... att jag aldrig har förstått det ... förrän nu !??!

Inga kommentarer: