Google Website Translator Gadget

söndag 18 september 2011

Mireille Mathieu

Vem minns den här skönheten ? Hennes klara, vackra röst. Förmodligen ganska få och knappast någon ur den yngre generationen. Hon är ju fransyska, men jag tyckte mest om henne, när hon sjöng på tyska. Förutom hennes låtar, så fick man ju samtidigt extra lektioner i tyska på köpet, så att säga. Med perfekt uttal dessutom. Jag minns låten "Ich freu mich auf dich" som jag ofta gick och nynnade på, för den texten kunde jag utantill.

Det fantastiska är, att hon fortfarande reser runt i världen och ger konserter. Ska bl.a. besöka Tallin i höst, såg jag. Andra låtar jag minns är t.ex. "Für mainen vater", "Santa Maria" och Acropolis adieu". Här kan ni lyssna till henne i just den låten ... på tyska ..med text.      Acropolis adieu    Var så goda !

Inga kommentarer: