Google Website Translator Gadget

tisdag 26 april 2011

Arrogantens metamorfos

Jag måste erkänna, att jag numera tillhör den skara som regelbundet tittar på "Schulmans show" på Aftonbladets webbsida. Annat var det för 3 år sedan ! Då var jag minst sagt hatisk mot denne man ...Alex Schulman. Den 24 maj 2008 skrev jag ett svidande och förgörande blogginlägg, där jag verkligen kapar honom nere vid fotknölarna. Om jag själv hade fått en sådan kritisk spya rakt i ansiktet, så skulle nog självförtroendet gått upp i rök.

Jag mailade även en exakt kopia till honom personligen av blogginlägget (till två adresser dessutom) och .... jag vet inte, men ... det skulle kunna vara det mailet som fullständigt fick Alex Schulman att tänka om. Därför att ungefär sedan den dagen, så har han blivit en totalt förändrad person. Alla som har sett och hört honom de senaste 2 -3 åren, har förhoppningsvis fått uppleva hans förunderliga metamorfos. Från en arrogant skitstövel till en lite blyg, trevlig och nästan underdånig mediapersonlighet. Han har dessutom skrivit ett par böcker (har ej läst !) med en uppenbarligen empatisk och mänsklig approach.

Om mitt mail var en av anledningarna till detta för honom livsavgörande vägval, det får han väl själv ev. berätta någon gång. Men klart är ... att varje ord i mitt blogginlägg den gången var befogat. Lika befogat som min nuvarande uppskattning av hans veckoprogram på nätet är ! Schulmans show. Titta själva på Aftonbladets hemsida. Där finns nog alla tidigare program åtkomliga, vad jag vet. Ni kan däremot först själva läsa mitt blogginlägg från 24 maj - 2008 (välj från listan bland alla mina inlägg ....i högerspalten !) och få en autentisk inblick i mitt verbala vredesutbrott den gången.

Inga kommentarer: