Google Website Translator Gadget

onsdag 16 februari 2011

Nu tillhör man fotfolket

Man säger ju, att goda gärningar lönar sig. Men, jag börjar nu att ifrågasätta det påståendet. Jag besökte vår lokala galleria i förrgår och märkte att entrén var täckt av polerad kullrig svall-is. Jag kände hur fötterna gled iväg en bit (trots halkskydd på fötterna) och och såg att nästan alla besökare efter mig också halkade omkring där på isen. Därför gick jag direkt till Lindex' (?) personal och bad dem att ringa till förvaltaren för omedelbar sandning. Det skulle dom absolut göra .. genast. Tyckte att jag hade gjort dagens goda gärning och besparat kunderna ett antal onödiga benbrott med allt vad det för med sig. Därför gick jag nu lättad vidare in i gallerian.

Någon dryg timma senare lämnade jag stället för en promenad hemåt. Jag tog sedan en genväg genom T-banans vänthall och just vid entrén for plötsligt min ena fot iväg framåt och träffade en dörrstolpe (?). Kändes som om jag hade halkat på ett blött marmorgolv... typ..  och kände omedelbart smärtan i tån. Ok, jag hade halkat ... trots halkskydd (eller kanske p.g.a.), men tröstade mig med, att jag inte hade ramlat i alla fall. Jag hade lite ont men gick ändå vidare. Ungefär halvvägs hemåt kände jag, att det här går inte. Värken tilltog och varje steg smärtade i stortån. Började medvetet att halta för att undvika en böjning av tån. Jag är oftast väldigt envis och tänkte därför inte ge upp.... för det här. Väl hemma så var smärtan nu påtaglig och att gå som vanligt var inte att tänka på. Nej, inte när man har sparkat in nageln några mm in i stortån !?!

Nu har det gått två dagar och än kan jag inte gå normalt och skulle man stöta emot något ... så skriker man till. Men ..... vad är det här .. i jämförelse med Foppas fot. Tänk så illa det måste vara med den, efter all medial uppmärksamhet under nu flera år. Ibland kan han .."inte spela mer" .. och sedan ska han komma igen. Spela ... aj aj aj .... spela .... aj aj aj...!??? Nu har han visst lagt av (säger han) för gott och jaa ... det kanske inte gick längre, att mjölka ut mera reklampengar från gamla (och nya) blåögda sponsorer. I princip har han ju gått på "konstgjord andning" i flera år. Och ALLA har gått på det !!

Inga kommentarer: