Google Website Translator Gadget

onsdag 17 oktober 2007

Antikvariat Fiktiva

Jag var på ett antikvariat nyligen. Där hittade jag några okända böcker av kända författare.
Dom sa, att det förmodligen var de sista tillgängliga exemplaren, över huvud taget. De flesta tydligen helt okända för allmänheten.
Det verkade så pass intressant, att jag köpte hela rasket.
Det här är böckerna som jag kom över……nästan gratis………… .. ..

Besserwisser --- Jan Guillou
Van Veeteren badade aldrig i Maardams sjö --- Håkan Nesser
Sprängaren 2 --- Björn Ranelid
Tavlan, maten,vinet…döden --- Jan Mårtensson
Uttråkad till döds --- Liza Marklund
Medan du somnar --- Linn Ullman
Ljuset har slocknat --- Hans Holmér
Misstänkt Nr. 472 --- Agatha Christie
Underbara pojkar i natten --- Unni Drougge
Mitt Östermalm --- Ernst Brunner
Då sa jag till Gud… --- Albert Svanberg
Skål ! --- Karin Boye
Arvet efter Jan --- John Chrispensson
Ensam hemma --- Martin Timell
Tisdagarna med mormor --- Nicklas Rådström
Bara just precis --- Tina Nordström
Medan järnet är varmt --- Camilla Läckberg
Medan morfar tänker på döden --- Nicklas Rådström
Frusen sengångare --- Albert Camus
Schack matt --- Ari Behn
Utan Medmera-kort i Finistérre --- Bodil Malmsten
Bilagan --- Liza Marklund

_____